gezginilla-com-travel-blogger
Yaşam

gezginilla.com 10.000 Tıklanma :) Teşekkürler!

Bir Gezginilla olarak gerçekten şaşkınım. Başlangıçta tamamen kendim için tuttuğum, gezdiğim yerleri ilerde hatırlamak, tattığım yemeklerin o ilk hissiyatını yıllar sonra da yaşamak ya da yeni bir yer keşfettiğimdeki o efsane hazzı birkaç yıl sonra baktığımda tekrar hatırlayabilmek için açmış olduğum blogum(www.gezginilla.com) yaklaşık 7-8 aylık bir sürede 10 bin görüntülemeye gelmiş.

Günümüzde halen birilerinin bir şeyler okuduğunu görebilmek oldukça güzel. Ben halen kendim için yazıyorum ve gezdikçe, yeni deneyimler, yeni lezzetler yakaladıkça da yazmaya devam edeceğim. Hatta bu karantina günlerinde şöyle geriye dönüp baktığımda iyi ki de yazmışım diyorum.

isveç vizesi stockholm
Finlandiya yolculuğu için uğradığımız ilk durak olan Stockholm Gamla Stan – İsveç

Evden çıkamadığımız(evde kal) bu günlerde gezdiğim yerlerin fotoğraflarına bakmak ve o yerlerle ilgili yazdığım anıları okumak gerçekten harika bir his, anlayamazsınız😬 Ben burada mesela instagramda bir yazı paylaştığımda zaten ortalama 10-15 kişi o yazıya tıklıyor, eş dost sağolsunlar. Eminim ki gezmek isteyip de türlü türlü bahaneler bulup gezemeyen insan da çok. Bu konuda bir kişiye bile ilham olursam, ucuz yollu bir konaklama tavsiyesi sunarsam ya da mesela Kotor’da erken uyanırsanız Kotor Kalesine çıkmak için 8 euro vermezsiniz gibi önerilerle şimdinin kuruyla 60₺ kar ettirirsem benden mutlusu yok. Sanmayın ki bizim babamız fabrikatör. Türk filmine bağladısjsjs. Baya kendi maaşıyla gezmeye çalışan insanlarız. Eğer belirli şeylerden feragat edip hedefe odaklanırsanız gerçekten yapamayacağınız bir şey, gidemeyeceğiniz bir yer yok!

Yani benim duyduğum en büyük bahane şey; döviz kuru, Euro, Dolar çok yüksek, biraz düşsün ben de çıkacağım yurt dışına gibi şeyler. Kardeşim öncelikle o kur düşmez. Yani birkaç kuruş oynar fakat düşmez. Türkiye de fiyatı düşen bir şey var mı ya? İnsanların değeri düşüyo evet o ayrıdkdk. Yani az çok demeyip 50 dolar 100 dolar 30 dolar neyse atın abi kenara, ”damlaya damlaya uçak bileti alınır ya” – gezginilla wilde.

finlandiya evleri
Airbnb üzerinden tuttuğumuz efsane evlerden biri 🙂

Ucuza gezmek diye bir şey var. Havalı bloggerların gezi bloglarını takip ediyorsanız o hayat zor. Ancaak gezginilla gibi anadolu bloggerı takip ediyorsanız işiniz kolaydkdkd. Kardeşim diyoruz ki airbnb 179₺ veriyo, şu linkten kayıt olursanız ilk rezervasyonda da kullanabiliyorsunuz. Hala tıklamamış, kayıt olmamış. Sonra şey, öyle evlerde nasıl kalıyorsunuz. Biz birkaç mail adresinden kayıt olup her konaklamamızda bu indirimden yararlanıyoruz mesela. Kim kime veriyo kardeşim 179 Türk Lirası? Ya da şey mesela korona virüsten önce en son Finlandiya ve İsveç ülkelerini gezdik. Kuzey ışıkları turu yapıp Lapland gezisi gerçekleştirdik. Hatta Kuzey Işıkları Turu Nasıl Yapılır – 11 Günde LAPLAND Turu yazısını kaleme alarak vatan millete sunduk 🙂 Şimdi haliyle Kuzey Avrupa’da her şey çok pahalı. Adam akıllı bir akşam yemeği yiyorsun 22 Euro, küçücük bir somonun fiyatı. İçeceksiz 🙂 Mesela kola almak şovdur o masada. Kola da 3 Euro. Kola Türkiye de var mı? Vaar içmeyin kardeşim kola. Ama Finlandiya somonu Türkiye’de yook. Türkiye de bol bol, yemlemeli tatlı su balıkları var.

Peki biz her gün, her akşam yemeğine 22 Euro mu verdik? Hayır tabii ki. Peki 11 gün ne yedik söyleyeyim. Laponya gezisine çıkmadan bimlere, a101’lere gidip konserve yemeklerden, kaşar, salam, helvalardan, bisküvilerden sırt çantasına doluşturduk. İsim vermek istemiyorum domates getiren bile vardıdkdkd. Nası yedik ama mis gibi. Yani anlayacağınız 7 akşam mesela akşam yemeğine para vermedik. Biz burada yemek seyahati değil deneyim gezisi yapıyoruz. Umarım farkı anlayabiliyorsunuzdur. Mesela Mart ayı başlarında da Hatay gezisi yaptık. Bir insan Hatay’a neden gider? Tabii ki künefeler, tepsi kebapları, kağıt kebapları için. Heh işte Hatay’da açlığınızı yatıştırın ya. Tepsi kebabı 4 Euro, künefe 3 Euro, kola 0,5 cent 😀 Somona ek olarak bir de İnari şehrinde geyik eti yedik. Türkiye de olmayan şeyler yenecek, ondan kaçış yok. Onda da nasıl yaptık. Tadını bilmediğimizden 4 kişi 2 porsiyon yemek söyledik, herkes her şeyin tadına baktı. Sonuç, pek beğenmedik. Türkiye mutfağı > hepiniz. Bizi Türkiye dışında yemek konusunda çok da mutlu edemezsiniz arkadaş. Yani Finlandiya ve İsveç gibi ülkelere gidecekseniz böyle.

Şöyle de bir durum var, diyelim ki Balkan Turu yapacaksınız. Hasbelkader benim Arabayla Vizesiz Balkan Turu Nasıl Yapılır yazımı okudunuz(tabii ki okumadınız:) mesela orası da ucuz. Saraybosna da boşnak böreği 12₺, akşam Balkan köftesi 30₺. Türkiye ile aynı fiyatlar. Orada da bir küçük market alışverişi yapıp ara öğünlerle falan devam. Yani Türkiye’deki fahiş tatil fiyatlarından kat kat ucuz yurt dışı tatili yapabilirsiniz. Ben de blog yazılarımda bunu dert ediniyorum, bunları anlatmaya çalışıyorum. Derdimi seveyim 😀

kotor kalesi Castle Of San Giovanni
Kotor Kalesi – Castle Of San Giovanni

Mesela uçak bilet durumu. Pegasusla uçuyoruz, saolsunlar biletleri ucuz diyorum ama onlar su bile ikram etmiyor diyo. Yahu sanane suyundan sen a noktasından b noktasına gitmeye çalışmıyor musun? Hem sen Mahmut Tuncer de değilsin ahahah. THY ile aralarında her zaman 4-5 kat fiyat oluyor. Madem öyle su ikram eden kazık hava yollarıyla uçmaya-uçamamaya-devam. Ya ben blogumun tıklanma sayısından nereye geldim.

Hah tıklanma demişken şöyle bir istatistik de var elimde. Blogun tıklamasının yaklaşık %10’u falan instagram, twitter vs den geliyo. Yani yazı içeriklerim orjinal ve bir tık uzun olduğundan google bey sağolsun beni site sıralamalarına sokarak birkaç blog yazımda ilk sayfaya taşıdı ve tanımadığım binlerce insan sayesinde 10 bin görüntülenmeye eriştim. Bazıları için hiçbir şey ifade etmeyebilir ama benim için muazzam bir olay. Bir şeyler üretip, insanların hayatına etki etmek gerçekten güzel bir hismiş.

gezginilla.com 10K
gezginilla.com 10K

Arkadaşıma link yolluyorum bak kuzey ışıklarını soruyodun nasıl planladığımızı yazdım diye bu zamanlarda ne kuzey ışığı diyo. Yahu biz sürekli karantinada kalmayacağız, hayat eve sığacak ve bitecek. Hayatımız boyunca devam etmeyecek bu süreç. Bir yerde normal hayatımıza geri döneceğiz. Benim bu dönemde bu yazıyı yazmam bile garipmiş. Senin gibi sabah akşam instada takılıp, haber izlemediğim için özür dilerim ya. Sana corona haberlerinde mutluluklar! Ahahha konu nereye gidiyo acaba. Yani şu boş zamanınızda bir şeyler planlayın kafa dağıtın en azından. Whatsapptan 60 yaşındaki dayılar gibi ses kaydı yollamayı falan bırakın artık ya. Biraz bir şeyler üretin öyle dertleşelim 🙂

Bu karantina sürecinde ben yazılarımı yazmaya devam ediyorum. Artık terapi gibi bir şey oldu benim için. Son birkaç yıla kadar 1-2 sayfalık bir yazım bile yokken şimdi sayfalarca yazılar çıkıyo, çok ilginç gerçekten 🙂 İçkii nediir bilmeezdiiiim gibi oldu 😀

Herkes gezecek, gezmekten mutlu olacak diye de bir şey yok. Adam nargilesiyle dünyanın en mutlu insanı mesela. Ne yapabilirsin ki? Onun için de ne yaptık, sitede kitap önerileri kısmı oluşturduk. Belki bir kitap okur, bakış açısı değişir, bir kitap alıntısı etki eder falan diye. Gezginilla.com da yer alan Kitap önerileri kısmını da yine okuduğum kitaplarda altını çizdiğim yerleri zamanla unuttuğumu fark ettiğimden hatırlayabilmek için oluşturdum. Sonra o bölüm de ilgi çekici oldu ve hergün yaklaşık 10-15 kişi google’dan gelip kitap tavsiyelerimi, paylaştığım alıntılarımı okuyor.

Aslında gezginilla.com’un 10 bin görüntülemeye ulaşması 1-2 ay öncesinde gerçekleşecekti, güzel bir ivme yakalamıştım. Yanii günde 150-200 görüntüleme alıyordu kral 🙂

gezginilla-com-google
gezginilla.com Şubat ayı arama sonuçları

Lakin şu korona virüs belası yüzünden site trafiği de haliyle dibe vurdu. Olsun düştüysek kalkarıız 🙂 Bu durum da asla moralimi bozmadı. Ben yine içerik üretmeye devam ediyorum. Hatta bu süreçte yeni bir hobi daha edindim. Youtuber’lık. Ahahha hobiye bak. Şimdi sanırım meslek bu ya. Bence hobi. Gezdiğim yerlerin videolarını editledikten sonra baktım, ortaya efsane bir video serisi çıktı. Video editlemeyi öğrendim mesela, ne kadar da kendini geliştiren bir erkekfdjksfjs. Zaten seyahatlere, yolculuklara çıkmadan evvel seyahat bloglarını, gezi vidyolarını bol bol izleyip bilgi topluyordum. Ve hep yaa şunu niye koymazlar ki falan diye düşünürken hopp gezginilla kanalı devreye girdi ve harika gezi videoları içerikleriyle yayın hayatına başladı 🙂 Yahu şu video kötü mü şimdi? Kim Laponya’ya gitmiş de 4500 km araba sürmüş? Laponya’yı evinize getirdik ya daha ne yapsın size bu gezginillaa?

Youtube kanalımda şimdilik 61 abonem var falat inanıyorum ki gezginilla.com gibi orası da büyüyecek. Büyümezse de canı sağolsun. Gezdiğim yerlerde çektiğim videoları bilgisayara kaydedip bir daha asla açmamaktansa, youtube da babalar gibi editler yapıp oraya yüklerim. Sıkıldıkça videolarımı izlemek oldukça keyifli bir aktivite oldu benim için. Vay lan ne gezmişiz yeaa diye diye zaten bitecek karantina ahahah. Hem bu dönemde blogun trafiği azaldığından, youtube üzerine bir tık daha düştüm. Orası da hareketleneceğe benziyor. Şimdi youtube düşünsündkdld. Baksana ya şu deneyimi-Buzkıran Gemisi- yapıp da evinize kadar getiren var mı youtube da? 🙂

10/10 Aktivite

Ben hem youtube’da hem blog’da anılarımı, deneyimleri biriktiriyorum. Ayrıca yukarıda da bahsettiğim gibi birkaç tavsiye verip, ucuz yollu nasıl gezilirin tüyolarını vermeye çalışıyorum. Daha dün gibi. 2019 yılı Temmuz ayında Balkan Turunu yaptıktan sonra blog yazma fikri aklıma gelmiş ve Balkan Turu Nasıl Planlanır yazısı ile blogun gezi içerikli ilk yazılarını oluşturmaya başlamıştım.

Hatta yazıyı instada paylaştıktan sonra aşırı olumsuz tepkiler ışığında(tek tük harikasınnlar tabiiki eş dost sağolsun) beni de ister istemez düşündürmüştü acaba çok mu kötü falan diye. Fakat gelinen noktada balkan turu planlama yazım google’da ilk sayfada hattaa ilk sırada yerini almış vaziyette. Neyse işte öyle. Ahh nasıl da mütevaziyimhdshdj.

Gecenin bir yarısı siteden gelen 10 bini geçtin tebrikleer bildirimi sonrasında bir anda bunları yazmak geldi içimden. Yazılarım okunsun okunmasın pek umrumda değil ama bir şey üzerinde gösterilen emeğin karşılığını görmek oldukça güzel.

Umarım bu karantina günleri, sokağa çıkma yasakları, korona virüslü günler geçer ve biz gezip tozmaya, yeni ülkeler görmeye, eksi 13 derece havada buz kaplı göle atlamalı! deneyimler yaşamaya devam ederiz. Gördüğünüz gibi hayat bomboş. Her an çok kıymetli. Bankada, cebinizde paranız var fakat harcayıp gezebiliyor musunuz? Hayır, yasssak. Ülkeler sınırlarını kapatmış. Devlet sokağa çıkma yasağı ilan etmiş. Onun için ileriye dönük hangi ülkelere gitmek istediğinizi planlamak için harika bir dönem. Hatta gezmek tozmak da değil, ileride ne yapmak istediğinizi, vaktinizi nasıl, ne şekilde, nerede geçirmek istediğinizi düşünmek için bulunmaz bir fırsat. Benim elim yoruldu. Bir anda yazdığım en uzun yazı oldu sanırım. Günlerce sosyalleşemeyince biraz dilim şişti galiba. Kanalıma abone olmayı unusjskdk şaka şaka. Herkes kendine çok iyi baksın, evde kalsın, coronadan uzak dursun. Güzel günler görüp, efsane geziler gerçekleştireceğiz. Hayat eve sığar, hayat bazen gezginilla.com ‘ a ve hatta onun youtube kanalına bile sığar 🙂 Sağlıklı günler!

Daha iyi olanı değil, seni kendine daha iyi hissettireni seçmelisin…

Ben Atilla. Hayatımı daha çok renklendirmenin ve çok daha hareketli bir yaşam sürmenin peşine düştüm. Bunun sonucunda da yaşadıklarımı aktarabileceğim bu blogu oluşturmaya karar verdim. Deneyimlerimi, hikayelerimi, anılarımı biriktirebileceğim bir hayat yaşamak istiyorum. Üniversite 3.sınıfta 2011 yılında work and travel programı ile Amerika’da başlayan gezme ve keşfetme serüveni, 2012-2014 yılları arasında geçen kpsskpdsydsaleskurumsınavlarımülakatlar yüzünden sekteye uğrasa da 2 yıllık bir molanın ardından tekrar yollarda olup seyahat eden, kendisini gezerken her şeyden soyutlanmış bir şekilde hisseden, musmutlu bir gezginilla. “Dünya bir kitap gibidir ve gezmeyenler onun sadece bir sayfasını okurlar” St. Augustine ne güzel söylemiş. Gezmeyle alakalı üzerine söylenecek başka bir cümle olduğunu düşünmüyorum. “Kaybolduğu zaman asla ama asla bulunamayacak tek şey vardır, o da hayattır.” O yüzden güzel yaşayalım, kaliteli yaşayalım, bol bol gezelim 🙂 Gezmedik yer bırakma!

Bir Cevap Yazın

%d blogcu bunu beğendi: